Sunday, May 20, 2018

Python

Nuförtiden är det mest sömnad här men självklart stickar jag också! Lite mindre än förr men något sitter ju alltid på stickorna. Nu senast har jag maskat av en Python som Emilia Jensen gjort mönstret till. 

Det här var en så rolig stickning! Tillräckligt enkel för att vara en bra ta-med-stickning i väskan men ändå rolig att sticka med smarta detaljer. Faktiskt en så rolig stickning att jag direkt la upp en ny när jag maskat av denna. 

Garnet är Rosy Green Wool som jag färgat själv starkt inspirerad av Dandelion-Annas kit som säljs hos Organic Knitters. Det svart-vit spräckliga har Anna färgat, och självklart frågade jag henne först om det var okej att jag kopierade hennes färger men färgade dem själv. Själva färgningsprocessen är liksom en del av det roliga!


Mönster: Python av Emilia Jensen
Garn: Rosy Green Wool sport färgat av mig och Dandelion Rosy (det svart-vita). 
Stickor: 3mm (jag stickar löst)
Ändringar: inga
Fotograf: Simon, redigerade av mig

2 comments:

Heidi said...

Snygg den blev. Jag tycker att den är finast på, och det är precis så jag vill att en sjal skall vara:)

Handgjort av Vera said...

Jättefin!