Thursday, March 8, 2018

Dela Vantar

Har ni sett utställningen #delavantar som Hemslöjden i Skåne har just nu? 176 personer har skickat in vantar med tillhörande beskrivning för att sticka dem, och allt finns helt gratis på deras hemsida att se. Fantastiskt tycker jag! Själv hade jag tänkt skicka in ett par vantar men så kom en utdragen sjukdom som höll i sig i tre månader och satte stopp för allt som inte var absolut nödvändigt. 

Vantarna finns både att se som fysisk utställning och på Hemslöjden i Skånes hemsida. 

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att ta mig till Landskrona för att se den, och har ännu mindre möjlighet att ta mig till Luleå där den visas just nu :). Men vill tipsa er som kan att se den!

De här vantarna som heter Hildur är mina egna favoriter! Vill absolut sticka dem, och helst i precis samma färger som de på bilden ovan. Designern bakom heter Rebecka Widell som också tagit bilden. Så fina!

Bilderna är lånade med tillstånd från Skånes hemslöjdsförbund. 

No comments: