Saturday, August 12, 2017

En randig kjol

 Det här randiga tyget köpte jag superbilligt på en av Miss Matatabis reor för något år sen. Alltså verkligen billigt, tror det kostade typ 10kr metern eller något sånt. Tänkte direkt att det skulle få bli en Gathered Skirt från Purl Soho, den är så himla fin i randiga tyger.

Jag valde storlek 4-5år, men gissar att hon kan ha den några år framöver. Med kjolar är det ju inte så supernoga med storleken. Egentligen är kjol fortfarande ett rätt opraktiskt plagg på Astrid, känns som att det funkar bättre på större barn? Klänningar sitter liksom på plats mer medans kjolen mest halkar runt. Jag tycker ju att klänningar (om de inte är alltför långa) är ett superpraktiskt plagg, tillåter all form av vild lek :). Men det gör inte kjolar på samma sätt. 

 Astrid gillar den i alla fall, den går ju att snurra i! Och har stora fickor, det är också en bra grej. Men den har inte blivit använd särskilt mycket under sommaren (blev klar i juni tror jag). Nåja, tyger var billigt, den var kul att sy och kanske blir den använd om något år eller två.

Den är ju gullig när den ligger såhär på (fejkade) brädor också! Om ni undrar vart på Hisingen de här fina brädorna finns så kan jag avslöja att de går att köpa på metervara på Ikea :P

1 comment:

Frida G Svensson said...

kjolen var fin och barnet var ljuvligt!