Monday, June 26, 2017

En cool randig klänning

Kamilla har nyligen designat ett gäng med tyger för Skapa form och design och jag blev superförtjust i flera av dom. När det gick att förbeställa så tittade jag och Astrid tillsammans igenom vad som fanns och så bestämde vi gemensamt oss för det "randiga coola tyget" och det "superroliga banantyget" (citat från Astrid). Sen har hon flera gånger under våren undrat när de kommit och när de väl kom så sydde jag direkt två klänningar till henne.

Astrid har fullt upp med att berätta hur saker ligger till. "Mamma, såhär är det..." osv i all oändlighet :P. Fyra år är en fantastisk ålder!
Modellen på klänningen är Groove dress, en favorit hos både mig och Astrid. Den går att snurra i vilket är ett viktigt kriterium för henne och den är bekväm och lätt att leka i. Astrid har växt så det knakar senaste tiden så jag sydde storlek 5år men med längden från 6år, det blev dock i längsta laget. Nästa klänning får bli med längd från 5år istället, det räcker gott och väl.

 Vem lärde henne att posa såhär? Inte jag! Vem hon fått attityden av är också ett mysterium! 

2 comments:

Anonymous said...

Vad kul att se henne! Hon som knappt ville vara med på bild tidigare.

Linnéa said...

Vilken häftig klänning! Det ser verkligen ut som hon är supernöjd med sin klänning :)