Wednesday, August 31, 2016

Den gula katten

För ett tag sen köpte jag det här gulorangea sweatshirt tyget på Skroten, direkt med tanke att sy kläder till Astrid. Men jag hittade ingen muddväv som passade till, och bara gult + en mörk färg kändes det så hårt. Så jag bestämde mig för att göra något slags tryck på för det inte skulle bli lika hårda kontraster. Eller kontraster är det ju fortfarande, men ni förstår kanske vad jag försöker säga? Jag hade svart textilfärg hemma så jag målade ditt ett kattansikte och lite prickar som också kan vara tex hår. Astrid älskade tröjan direkt och tjatade sen hål i huvudet på mig om ett par kattbyxor också, så då sydde jag det med. 

Små katter på knäna fick det bli. Astrid älskar sin kattdräkt!
Mönstret till tröjan kommer från Sy barnens första garderob och byxornas mönster är Mini Hudson från True Bias. Jag tycker det blev riktigt fint med en hel dress till Astrid och är sugen på att sy fler hela set i andra tyger. Känns lite Mini Rodini om jag får säga det själv (känns skrytigt att jämföra sig med dom, men i alla fall åt det hållet).

7 comments:

Lilla Anna said...

Jag har aldrig fattat hypen kring Mini Rodini.
Tycker dessa kläder är finare!

Lillemor said...

Oj så fint - både flickan och dressen!

Unknown said...

Helt klart finare än mini rodini! Är jättekul att se hur mycket fint du gör till Astrid!

Hanna said...

Så mycket finare och personligare än köpta kläder:-)

Ine said...

Utrolig fine klær! Imponert over frihåndsmønsteret ditt, jeg tenkte at det var trykt tøy :D

Anonymous said...

Mycket finare än MiniRodini!

Ninni said...

<3 <3 <3 älskar katt-knäna!