Friday, May 27, 2016

Bomberjacka

Så jag föll dit på en trend i år, jag blev supersugen på en bomberjacka (jag har iof inte jättekoll på mode, men jag tror att det är en stor trend? Eller så var det en trend förra året och jag är helt ute :P). Men jag köpte såklart inte en, jag tar varje chans att sy!
Mönstret är Rigelbomber från Papercut Patterns och tyget är ett double gauze tyg från Miss Matatabi i bomull, och så har jag haft hyffsat tjockt mellanlägg för stadga.

Bomberjackor är supersnygga på alla andra, på mig själv är jag mer tveksam. Jag tycker själva jackan blev snygg och jag gillar den på de här bilderna, men trots att den blev klar för över en månad sen har den knappt blivit använd. Jag är lite osäker på vad jag ska ha för kläder till den och jag har inte tillräckligt med ork och energi för att planera outfits så jag slänger bara på mig det vanliga och så blir den här jackan hängande. Men det kanske går över, förhoppningsvis slänger jag snart på mig den här jackan också. 

Rosa är en sån färg som jag älskar men oftast inte känner mig helt bekväm i. Jag blir lätt "gullig" med mina 152cm och runda ansikte, och rosa förstärker gulligheten vilket jag inte gillar. Men rosa foder är perfekt! Jag blir glad när jag ser det! Dessutom är det i trikå = supergosigt att ha på sig. Det kommer från Rosa Huset för den som är intresserad av det (som vanligt ej sponsrad). 

Fickorna är också rosa, med ett tyg från Cotton and Steel. Det var svårt att få med fickorna ordentligt på bild, det här tyget gör att de inte riktigt syns. Jag är i alla fall väldigt nöjd med dem och stolt över att ha fått till skitsnygga (om jag får säga det själv) passpoalfickor (welt pockets på Engelska).

Oavsett om den blir använd eller inte så var den väldigt rolig att sy och jag är stolt över den! Jag sydde storlek M rakt av utan några ändringar, jag tyckte inte FBA behövdes den här gången (sydde som alltid en toille först för att prova). Enda ändringen är att jag förkortade ärmarna 3cm. Och just det, fodret ingår inte i mönstret så det la jag till med hjälp av den här beskrivningen.

6 comments:

Nyster said...

Wow, är som alltid superimpad av dina syskills!! Måste också lära mig att sy! :D Supersnygg jacka! Älskar detaljerna med fodret och fickorna.

Linnéa said...

Så fin!

maja said...

Superfin!

Annie said...

Jättefin jacka och du ser jättetuff ut i den! Snyggt med tajta byxor till:))

Anonymous said...

Jättefin! Om du skulle tröttna på den så har du en spekulant här ;) /Sofia

Manduzana stickar said...

Så sjukt snygg! Jag tycker att den passar dig riktigt bra. Roligt med rosa foder också :)