Friday, October 30, 2015

Tvåändssticknings sug

Häromdagen så gjorde min kompis Karin mig så oerhört sugen på att sticka tvåändsstickning. Jag har haft garn till planerade tvåändsstickningsprojekt hemma i flera år, men eftersom det är så tidskrävande (iaf för mig som inte är så van) så tänker jag alltid att det är något jag ska göra sen senare när jag inte har så många projekt på gång. Kul skämt att inte ha många projekt på gång, men just nu har jag faktiskt inte det.

Så jag la genast (eller ja efter att ha pinterestat en massa bilder, särskilt från Dödergök som är min största idol när det gäller tvåändsstickning) upp till ett par gula vantar med lite röda detaljer. Garnet är wålstedts z-tvinnade som jag köpte för flera år sen när jag var i Dalarna och både besökte deras butik (och fantastiska spinneri!) och Sätergläntan som också säljer det.

Jag fick titta i mina böcker för att komma ihåg hur jag la upp och hur maskorna stickades men upptäckte faktiskt att det fortfarnde sitter i händeran, trots att jag bara har 2-3 tidigare tvåändssticknings projekt bakom mig. Kul! Nästa plan är en knallröd mössa, liknande den som Riot Yarn har stickat. 

No comments: