Tuesday, October 27, 2015

Sotarmössa och fika i skogen

Vi fortsätter öva på att få Astrid att uppskatta skogen. Särskilt såhär på hösten är den ju fantastisk! Och lekplatser som Astrid helst vill gå till (asfaltsbarnet) är ju så galet tråkiga. 

Och det gick att få henne glad! Hemligheten var såklart fika. Och det tycker ju jag och Andreas också är höjdpunkten, kaffe är aldrig så gott som i skogen! Till och med tråkiga mariekex blir goda där. Fast vi hade chokladbollar, ännu bättre. 

Lite kasta kottar och springlek på det så var det succé!

För er som bor på Hisingen så kan jag verkligen rekommendera att promenera upp till den gamla fornborgsruinen i Hisingsparken. Inte för att själva ruinen är så mycket att se (mest som en låg stenmur i en STOR rektangel) men det är så fantastiskt fint där upp på toppen! 

Jag hade på mig min nyligen avmaskade mössa. Garnet är jämtland tvåtrådigt från Solkustens spinnverkstad och det är ljuvligt! Även en superkänslig person som jag tycker att det är mjukt. Jag köpte vitt och färgade det blått själv. Mönstret är Sotarmössa från Garnhumlans blogg, klassisk mössa. Jag stickade med 3.5mm (stickar löst, så gissar 4mm för normal stickfasthet) och hade 100m när jag slutade öka. Från toppen mäter den ca 26-27cm.

2 comments:

Johanna C said...

Du stickar massa fint och dessutom tar du så himla fina bilder! Jag inspireras av dig!
Jag skulle tycka det vore roligt om du vill (om du har tid, ork och lust) tipsa om lite fler stickare man kan följa på bloggar och instagram. Så kul att hitta många att inspireras av, men svårt att hitta dem!
Kram

Garnhumlan said...

Kul att du stickat mössa efter min beskrivning. Och att du fixat och trixat så att den blev som du ville ha den! Har följt din blogg länge, tycker om!