Monday, March 16, 2015

Holly och Eivor

Jag har inte haft någon stickinspiration senaste tiden och har inte känt minsta lilla sug efter att starta nya projekt. Det har i och för sig varit ganska bra för då har jag kommit långt på andra projekt (tex Andreas stackars försummade kofta). Men igår hände något och plötsligt kom suget tillbaka, och jag startade inte mindre än två projekt! 

En Holly av Ankestrick (en av mina favorit-designers) i linet som Magasin Duett och Tant Kofta säljer och som är jättetrevligt att sticka i. Och jag älskar färgen! Den heter Silver grey och är verkligen silvergrå. 

Och så blir det en solgul kofta till Astrid eftersom jag vill testa ett nytt garn som jag köpt lite av för att färga. Till henne blir det en Eivor av Pinneguri som jag gillar eftersom den känns så klassisk på något vis.

3 comments:

Gerds Stickkorg said...

Hej

Härligt att höra att sticksugt kommer tillbaka.

emma said...

Åh, fina modeller båda två och fint att inspirationen kommer tillbaka..

Maria/Lilla07an said...

Wohoo. Hejja dig! Jag har bara gjort en tröja av Ankestrikk och jag kan säga att det blir fler! Är supernöjd med min Friday again. Ska bli himla skoj att se hur linprojektet tar sig. Jag startade ett linprojekt igår, fast inte med Magasin Duetts. Det ligger fortfarande kvar som ett "vill testa"-garn.