Sunday, February 22, 2015

Tunikor till en tvååring

Astrid gick faktiskt med på att ta på sig en hemsydd tunika igår! Och några snabba kort fick jag tagit innan hela tröjan var fylld av smör och annat kladd :)

Mönstret är ett vanligt t-shirt mönster från Ottobre som jag förlängde så långt tyget räckte och gjorde lite a-linje format. 

Den gröna klövertunikan har faktiskt också accepterats, även om bilden säger annorlunda... Men detta var den enda bilden jag han ta innan hela tunikan var nerdränkt med vatten. Fort går det och mycket tvätt blir det!

Astrid fyller faktiskt två imorgon så i helgen firade vi henne med tårta och paket. På bara de två månader som gått den julafton har så mycket hänt, och nu fattade hon faktiskt hela grejen med paket och presenter. Men två presenter räckte gott och väl, mer än så hade hon ändå inte uppskattat. 

4 comments:

Jenny / Ekomamma i stan said...

Grattis Astrid!

Och fina tunikor. Hoppas att jag ska kunna komma igång och sy lite både till mig och barnen snart...har haft mycket inredningsprojekt som tagit tid men det börjar inte vara så mycket kvar.

Emmas dagar said...

Grattis!

Tyg och otyg said...

Grattis Astrid!

Manduzana stickar said...

Jag älskar hur du lyckats spegla Astrids personlighet i dina bilder på henne. Och att djuren också får vara med och äta tårta, haha :)