Saturday, October 11, 2014

Helga i egenfärgat garn

Mönstret till halvvantarna Helga finns i vår bok, och de har verkligen blivit vardagsfavoriter hos mig. Flätorna gör dem stretchiga och det gillar jag, jag vill att de ska sitta tight men inte kännas tighta. Garnet är mitt egenfärgade gröna som jag också gör en Ishbel i, kommer förhoppningsvis snart bilder på den! 

De här är lite av ett test för att se om garnet jag köper för att färga noppar eller inte. Än så länge gör de inte det, men det kräver nog ett par barnvagnspromenader till (bästa sättet att testa hållfasthet på garnet) innan jag verkligen kan vara säker på det. 

5 comments:

nattugglan said...

Så vacker färg,, den boken har jag också, o det finns massor av bra mönster i den!

Dödergök said...

Så fina! Tycker så mycket om det där mönstret.

emma said...

Snyyygga!
Så himla fin färg på garnet också :)

Annika said...

Å så fina, särskilt till det där nagellacket!

Manduzana stickar said...

Så fina! Jag har varit sugen på att sticka dom länge, det får nog bli dags för det nu!