Sunday, August 3, 2014

Resestickningar

Vi åker till Småland imorgon för att hälsa på min pappa som har en (halv) sommarstuga där. Vi har än så länge inte packat någonting, och jag har knappt börjat fundera på vilka stickningar jag ska ha med mig. Har lite att göra alltså! Min gröna Ishbel ska i alla fall med, den är perfekt som bilstickning om Astrid skulle somna eller när hon sitter nöjd med surfplattan. 

Ett par enkla sockar ska också med, men vad mer? Jag vill börja på något nytt och funderar på antingen en grå Slanted Sleeven (perfekta baskoftan) eller en till Acer fast i ljusturkost. Eller en sjal i mitt egenfärgade jitterbug? Det lutar nog åt en grå Slanted sleven, men det är ett kärt besvär att fundera över :)

4 comments:

Anna Martina said...

Jag stickar en Primula florindae i gul Mesmeric ifrån Easyknits nu, tror att det är ett mönster som skulle kunna passa ditt gula garn. Fast det är ett mönster som kräver rätt mycket koncentrantion, kanske inte rätt när man har en Astrid i närheten :)

Elin said...

Hur har det gått med din triangel-kofta? Kan inte komma ihåg att du har lagt upp något mer om den, eller också har jag missat det :) Det vore bara så kul att få se hur den blev och lära sig hur man gör sådana trianglar :)

Anonymous said...

Bilstickning! Nu blir jag avundsjuk...för jag blir åksjuk av att sticka även på tåg. Kitty

Clara said...

Anna: Åh superfin! Jag älskar Mias mönster, men det gäller att ha tungan rätt i mun...

Elin: Åh den har bara blivit liggande... den blev lite stor, och i väntan på att jag ska orka ta tagi det har inget hänt. När mina två andra mönster som teststickas just nu är helt färdiga så ska jag ta tag trianglarna igen!