Sunday, July 6, 2014

Planer för semesterstickning

Vi ska åka till mina svärföräldrars stuga utanför Söderköping idag så de senaste dagarna har jag planerat semesterstickning. Som vanligt vill jag ha med mig ALLT, men även om vi åker bil känns det bättre att bara ha med några stickningar. Och med några menar jag typ fem :)
Igår nystade jag allt jag tror att jag kommer behöva, och som vanligt gissar jag att jag inte kommer komma så långt som jag tror. Jag vet att det är fler än jag som drabbas av en "tänk om jag stickar klart allt jag tar med mig och inte har något att sticka på"-rädsla och därför packar med massor! Men min Vitamin D och min Loki hoppas jag få klara. De är båda inne på trista slutspurten nu med bara ärmar kvar att färdigställa, allt roligt är redan stickat på dem.

Kanske blir det blogginlägg varje dag framöver, kanske blir det inga alls. Får se när vi kommer dit!

5 comments:

Sylvia said...

Hi hi...jegvkjenner meg igjen, med det å pakke for mye garn til div. prosjekter på ferie. Det ender som regel opp med at man har fått strikket mye MINDRE enn det man trodde man skulle.
Men bedre for mye enn for lite.
God ferie, det fortjener dere.

Annie said...

Hoppas ni får en härlig semester hemifrån med bra väder, och att du har nog med stickningsmaterial med dig! Ve och fasa om man inte hade något att hålla i händerna!

Anonymous said...

Vad härligt mef semester med en lilla tösen. Och kan tänka mig att även föräldrarna får semester med farföräldrar som får rå om lillan. Önskar dig många härliga stickstunder! Kitty

Annika Dahl said...

Rigtig god ferie :)

Mikaela said...

Om du stickat upp allt garn kan du alltid göra som min mormor gjorde efter att hon stickat upp allt garn ute på sommarstället, mitt i havet. Hon rev upp ärmen hon nyss stickat bara för att sticka om den igen :) Utan stickning kan man ju inte vara heller ;)