Sunday, January 12, 2014

Mössa Riga




Äntligen har jag stickat klart och fotograferat min Riga mössa! Jag har tänkt jättelänge att Vanten Riga skulle göra sig bra som mössa, men så har trötthet och sjukdomar kommit ivägen för att faktiskt göra det. Snart finns mönstret att köpa (de teststickas just nu så det dröjer lite till), och även vanten har fått sig en uppdatering och kompletterats med tumkil för bättre passform.

Hur skulle ni helst vilja att mönstren gick att köpa? Som ett set med Mössa och vante eller separata? Kom gärna med en åsikt, jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det :).

14 comments:

docksjö said...

Det ena utesluter inte det andra, jag valde att i min Vide serie att tillåta båda genom att registrera det som en bok på ravelry. då kommer båda alternativen upp på mönstersidan. Jag säljer lite fler individuella än sätt men helt klart båda dera. och har köplänkar till båda från hemsidan. Jag tycker att det är bra på de sättet, då kan de välja själva om de tror att det bara kommer att göra en eller planerar ett sätt.

Hemsidan: http://docksjo.com/patterns/
Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/sources/vide-booklet/patterns

docksjö said...

Jag glömde säga att mössan är jätte fin.

Anna Martina said...

Jag tycker det är bra när man kan välja att köpa separat eller som set, tror att det kan locka till att fler köper :) Passar väldigt bra som möss också!

marremorr said...

En superfin mössa! Så vackert mönster!=0)) Vill gärna införskaffa mönstret sen, när det kommer ut! Håller med ovanstående tyckare - bra om man kan välja om man vill köpa set eller separat.

Manduzana stickar said...

Så himla snygg mössan blev!
För min del spelar det ingen roll om det är ett set eller separat, jag skulle nog köpa vilket som.

Sjömans-Elin said...

Lägg upp det så man får valmöjlighet. Är inne på samma spår som docksjö och Anna Martina. :D

Viffla said...

Vilken fin mössa! Och du är ju helt otroligt söt också!

Anonymous said...

Jättefin mössa! Jag köper gärna mönster till både vantar och mössa men dom kan ju säljas separat.

Luxxie - Kreativt Kaos said...

Jag håller med föregående som har skrivit, jag tror också det är bra om man kan välja att köpa i set eller enskilt. Jag tror fler kommer köpa då. Mössan är för övrigt gudomligt fin, jag förstår inte hur du lyckas sticka så jämnt och få till så fint mönster. Superfin verkligen!

Anonymous said...

separata!

Anonymous said...

Hej!
Har köpt mönster till vantarna på Tummelisa. Du var tom i butiken när jag kom in och frågade efter dina mönster. Skulle det gå att få vantarna uppdaterade med den nya tumkilen?
Mvh Veronica
virre.orust@telia.com

Anna said...

Fin mössa på fin tjej!

Anonymous said...

Håller med vad de flesta säger att man kan välja separat eller set. Mycket fin mössa för övrigt! // Bellis

Clara said...

Tack för alla åsikter! Det får nog bli så som de flesta av er verkar gilla, dvs att det går att köpa som både och.