Thursday, July 25, 2013

Små vågor av handspunnet garn

Jag har stickat av mitt eget handspunna garn! Det är lite klurigt att komma på vad jag ska göra av alla rätt små härvor jag spinner, det är sällan mer än max 200m per härva och alla har olika färg. De är dock perfekta att göra grejer till Astrid i, hon lär ha en hel del vintermössor när kylan väl kommer. 

Mönster är gjort av Maria Carlander och heter Små vågor. Jag gjorde om det rätt mycket för att passa mitt garn och min bäbis, men ursprunget är hennes mönster. 

Det är verkligen en häftig känsla att sticka av garn jag spunnit själv! Ger mersmak, särskilt som jag redan hunnit lära mig mycket mer sen jag spann dessa två garner. Fibrerna är förresten Merino och Polwarth från World of wool, den vita skrev jag om här men den gröna har inte hunnit bli bloggad än. Ni som följer mig på instagram (clarasofiafalk) vet att det tar rätt lång tid mellan att jag gör något och att det hamnar här. Datatiden är begränsad nuförtiden, så jag ligger hela tiden lite efter med blogginläggen. Fast det gör ju faktiskt ingenting! Förr eller senare hamnar det ju här ändå.

6 comments:

Tyg och otyg said...

Så är det för mig också, det kan dröja veckor från att jag tänker att jag ska blogga om nåt tills det faktiskt händer. Försöker medvetet att begränsa tiden jag tillbringar vid datorn och då blir det ju så.

Unknown said...

Åh så fin!

Manduzana stickar said...

Så fin mössa! Och visst är det en helt fantastisk känsla att sticka i sitt egenspunna garn! :)

maria carlander said...

Men sötnos, vilken fin bild på Astrid! Tufft att sticka i egenspunnet garn! Det är en märklig och fantastisk känsla på samma gång :)

Unknown said...

Fin mössa och vilken söt dotter ni har.

Anna Martina said...

Visst är det perfekt med bebismössor av handspunna garner. Jag hade ett självrandande garn jag spunnit över ifrån ett annat projekt, tillsammans med bomullsgarn fick det blev en halvvarm mössa till en kompis lilla bebis.