Friday, June 7, 2013

Slottsdagen


Förra året införde vi en ny tradition: att åka till ett slott och ha picknick på nationaldagen. I år åkte vi till Nääs, lagom långt bort från Göteborg plus att det finns fina hus och slöjd att titta på.

Astrid placerades centralt bredvid maten

Det fanns massor med fina gungor under ekarna så Astrid fick gunga för första gången. Resultat: helt nollställt barn. 

Sen gick vi på promenad

Tittade på de fina husen. Nuförtiden utbildas inga slöjdlärare här, men man kan gå kurser. Det ska jag göra någon gång när jag har råd. 

Vi titta på fina ekar

Och sen satte vi oss i hyrbilen och åkte hem igen. En mycket trevlig slottsdag!

4 comments:

Visa Lisa said...

Men... Ni var ju bara 10 minuter från mig och oss! Nästa gång du åker till Nääs vill jag bli förvarnad och få besök! ;)

Ine said...

Så hyggelig det så ut!

metamorphosis said...

Låter och ser ut som en alldeles väldigt trevlig slottsdag! :)

Helga said...

Vad mysigt! Nu har jag fått koftan och är supernöjd! :) Hoppas pengarna kom fram ordentligt.