Sunday, June 16, 2013

Runt runt runt

Jag stickar runt runt runt i evighetsvarv på Andreas Mariuströja. Får alltid lite prestationskrav när det gäller att sticka till andra, då går det inte att lägga undan stickningen ett halvår och sticka på andra roligare grejer. Nästa gång Andreas får en tröja blir det i alla fall på större stickor, det här är ärligt talat ganska tråkigt... längtar efter okets roliga mönsterstickning!

Dessutom sjunger vi "hjulen på bussen de går runt runt runt" väldigt ofta här hemma numera. Det är Astrids favvo-låt, och det syns så tydligt att det är det! Att en sån liten skit på fyra månader kan ha en favoritlåt! Hela hon lyser upp när vi sjunger den :).

3 comments:

Emma said...

Hej! Jag undrar bara om du råkar veta nåt mönster som liknar den här koftan:

http://hipst3rs-destroy-the-world.tumblr.com/post/53024354521

Jag är helt såld på den, men lyckas inte hitta något liknande nånstans.

ia said...

vad roligt att astrid gillade låten! :) den brukar ju vara en riktig klassiker. men jag lovar, snart kommer ni precis som jag vara riktigt trötta på den.. haha. och tack för senast också! :)

metamorphosis said...

Alltså, stora, enfärgade slätstickningar på smala stickor tycker jag i prinicp kräver att man stickar in små garnsnuttar lite allt eftersom, bara för att man kan se att det går liiiiite frammåt iaf!

Heja dig! Snart kommer det roliga!