Monday, February 11, 2013

Sista skoldagen för i år


Dagens skönaste beslut är att jag är ledig från och med nu. Från skolan i alla fall, jag har fortfarande några andra projekt på gång som ska hinna slutföras. Egentligen skulle jag gått veckan ut i skolan och hunnit genomföra en redovisning, men efter att ha tillbringat söndagen med rejäla sammandragningar och förvärkar ändrade jag mig, så himla skönt att kunna göra det. Förvärkar kan ju tydligen hålla på i flera veckor, som världens mest utdragna mensvärk = supertrist. Men samtidigt ett tecken på att nu närmar det sig verkligen! Räknaren här bredvid säger att det är 20 dagar kvar, men jag hoppas ju på lite innan. 



Min konstanta outfit dessa dagar: nerhasade mamma-mjukisbyxor och Andreas t-shirt. Och alltid barfota, eftersom fötterna är så varma att de kokar. Både händer och fötter är svullna, men än så länge kan jag sticka utan problem tack och lov! Om det är ett gravidsymptom jag är glad att slippa så är det karpaltunnelsyndrom, när händerna domnar. 


8 comments:

by Caloweena said...

Bra beslut! Och stort grattis till jättefina magen och allt spännande som väntar! Nu är det inte många dagar kvar, så håll ut!

Anna Martina said...

vilken härlig kalaskul!

Emilia - f.d. Vifslan said...

Så roligt att hitta din blogg igen - och ännu roligare att det väntas en lillhen! Grattis!

Jo said...

Vad skönt att kunna ta ett sådant beslut och få ta det lite mer lugnt så där på slutet! :) Bra val!

Vad fin magen är!

ylva said...

Ojoj vilken kalasmage ! Åhhhh vad spännande .Nu har du inte långt kvar

Susanna Martelin said...

Varje gång jag tittar in undrar jag om bebisen har kommit än. Spännande! Själv får jag vänta ända till augusti innan min bebis kommer. Hoppas att du inte behöver vänta så länge alls!

metamorphosis said...

Låter som ett bra dag att du lyssnar på din kropp och lägger ned skolan för nu! Hopaps lillhen behagar sig ut snart då - för det låter ju som om mamman är redo i alla fall! <3

Ellinor said...

Åh, så fin mage! Jag har haft lite besvär med domningar, men det har gått bra att sticka ändå tack och lov - har inte haft ont i vart fall. Skönt att du kan avsluta sådär, själv jobbar jag två veckor till och det känns lite segt i ärlighetens namn...