Sunday, July 31, 2011

Äntligen loppis

Efter att vi fixat i Karins lägenhet så åkte vi på loppis-runda! Bästa lördagsnöjet. Jag har verkligen saknat att gå på svenska loppisar!

I Trollhättan hade det öppnat en ny butik som heter RetroPrylar, där fanns massa fina saker! Noga utvalt och därför lite dyrare än loppis, men man hittar ju också alltid något. Jag kunde inte låta bli att köpa den här fina karaffen/bunken från Rosti. Visst gjorde sig färgen bra mot mammas fina brödburk?
Enligt ägarinnan till RetroPrylar är den original från 50-talet, pipen hade den spetsigare formen då till skillnad från dagens rundande.

Den här ljusstaken var svår att få med detaljerna på, den var inte så fotogenisk. Men fin i verkligheten, jag gillar att den är så kantig i kontrast till alla runda ljusstakar jag har.

Jo, jag inte bara stickar barnkläder utan det händer att jag köper också. I alla fall när de är såhär fina och kostar 40kr på myrorna. Vem kan motstå liksom?
Jag tänker alltid att jag ska ge barnkläder till kompisars barn, men i verkligheten så sparar jag dom för egna framtida behov. Ja, inte än alltså, men förhoppningsvis om några år.

3 comments:

Sofia said...

fina fynd! vi har gott om loppisguldgruvor här uppe. :)

ylva said...

Åhh va fina saker du hittade på din runda ! Gillar ljusstaken mycket.Bunkem såg perfekt ut till att göra "smoothisar" i.
Ha det gott !

Agnieszka said...

Hej!
Vill passa på att tacka för länken till oss på din fina blogg!
Härligt att se att vår retroprylar hamnar i miljöer där dem trivs!
Ser ju att Rosti-Mepal bunken passar sååå bra hos dig.

Välkommen tillbaka önskar vi på Retroprylar

www.retroprylar.nu