Tuesday, April 12, 2011

Garnaffärer i Paris

Jag planerade inte att leta garnaffärer i Paris, men som tur är så ramlade vi på två stycken ändå! Den här heter Lil Weasel och var hur fin som helst, massor med fina garner och böcker! Alla garnerna var sorterade i färgordning istället för efter märke, vilket gjorde affären snygg men kanske lite opraktisk. Jag köpte två härvor malabrigo lace i färgen Damask rose.
Expediten var jättetrevlig, hon kunde ingen engelska och jag kan ingen franska, men vi lyckades kommunicera ändå.
Lil Weasel låg dessutom i den här gulliga passagen, där det fanns massa andra söta små affärer och ett fint café.
Även den här garnaffären ramlade vi på av en slump, den heter La Droguerie och ligger precis bredvid Les Halles. Ett mecka om man gillar pärlor! Jag försökte köpa knappar där, men var väldigt trött och förstod inte riktigt hur man gjorde. Affären var indelad i olika delar där man betjänades av olika expediter, vilket var lite övermäktigt för mig just då.

4 comments:

metamorphosis said...

Åh, dina Parisbilder är ju helt underbara!

Det SÅG ju iaf väldigt inspirerande ut med alla garner ordnade efter färg - men jag kan förstå att det blir lite förvirrat, ffa om även språket ställer till det lite...

Anonymous said...

heisann : ) ramlet inn her og ble stupforelsket i bildene dine : )) har vært i Paris for noen år tilbake og vil gjerne tilbake..

legger deg på lista for dette vil jeg se mer av : )

ha en trivelig kveld..

Louise said...

Kul med några tips. Visst känns det typiskt franskt att sortera allt i färgordning? Haha

Maria said...

Paris, va härligt. Du som verkar ha lite europakoll, vet du om det finns nån bra garnaffär i Barcelona, möjligen?