Sunday, March 13, 2011

365 dagar: helgen

Dag 72
Mitt favorithörn i lägenheten. Härifrån har man fantastisk utsikt över hela Madrid! Tyvärr har vi inga möbler där (vi hyr möblerat och har inte köpt några egna möbler) men jag brukar dra dit två stolar så blir det hyffsat bekvämt. Perfekt för att sticka och lyssna på radio, och kaffekoppen ryms precis på fönsterbrädan.

Dag 71
I lördags åt vi lunch på Le pain quotidien. Namnet betyder det dagliga bröder, ett himla fint namn tycker jag. Min lunch var god, men inte Andreas tyvärr som hade otur. Nästa gång ska vi testa deras sallader, sneglade på de andra gästernas mat som såg urgod ut!

1 comment:

Anna-Karin said...

Å vad mysigt det ser ut med stickhörna vid fönstret. När jag bodde i ett gammalt stenhus Gotland satt jag alltid i stora fönstret, absolut bästa stället för en stickning ;-)