Saturday, July 31, 2010

Skiraste sjalen


Det känns extra passande att den här sjalen är färdig just nu när jag repat upp min citron, det var ju de sjalarna som jag insåg var så lika (de är lika sockervadds-söta och rosa båda två), jag skrev om det här. Största skillnaden är dock att jag är väldigt nöjd med den här sjalen.
På bilderna är den inte blockad och jag tror faktiskt inte att jag ska blocka den heller, den är mer fluffig på det här sättet och inte riktigt lika skir.

Mönster: Svärmorssjal från Sticka
Stickor: 4mm
Garn: Två nystan (50g) Soft dream från Lienes design. Om jag har fattat saken rätt så är det här nästan precis samma garn som rowan kid silk haze, bara mycket mycket billigare. Jag kan ju inte lova nåt, men jag märker i alla fall ingen skillnad mellan Soft dream och kidsilk haze...

Det syns inte på bilderna men området där de är tagna är helt underbart! Jag ska skriva ett inlägg till om det när jag har tid.

6 comments:

Anna | Mormor hade stil said...

Superfin!

Dödergök said...

Å vad fin! Jag vill också ha en rosa fluffig sjal, nu! Problemet är bara att jag inte riktigt gillar att sticka i mohair men jag har en riktigt lyxig en på lut som kanske är roligare att sticka i.

Som vanligt är du toksöt på bilderna också! :)

knitbyme said...

Å det garnet använder jag nu till en birchsjal till en jobbarkompis! Molnfärgat

knitbyme said...

Fel: Mitt hete Kid royal o jag hittade det hos Liene på Borås symässa i hösta.

Karin said...

Jättefin sjal och omgivningen likaså. Försöker komma på om jag känner igen mig, men det finns många ställen med trappor i GBG (som jag helt fräckt antar att du befinner dig i på bilderna).

//Karin

Anita Tørmoen said...

Kjempefint sjal du har laget!