Wednesday, January 27, 2010


Jag har fått en utmaning från inte mindre än tre håll, tack Fröken P, Camilla och Willowfairy!
Utmaningen går ut på att berätta sju saker om sig själv, två gånger tidigare har jag fått en liknande utmaning: här kan man läsa 10 saker om mig och här kan man läsa 8.
7 saker jag inte skrivit om innan... klurigt, men jag gör ett försök:

1) Jag har ett intresse för nästan allting. Alltså, inte så att jag har allt som hobby, men nästan allt intresserar mig och jag vill lära mig mer om det. Tyvärr räcker inte tiden till för att intressera sig för allting, så jag får sålla lite...

2) Att jag är så intresserad av det mesta har gjort att jag är rätt allmänbildad.

3) Jag är en bokmal, snittar på tre böcker i veckan och läser alltid minst fem böcker samtidigt.

4) Det är viktigt för mig att äta så mycket ekologiskt och fairtrade som möjligt, och så länge min studentekonomi tillåter äter jag bara sådana produkter.

5) Ända sen jag var liten har jag varit supervig, och även om jag har stelnat med åren (haha, låter som att jag är lastgammal...) så är jag fortfarande så vig att jag kan gå ner i spagat utan problem. Eller sätta benen över huvudet.

6) Jag är nästan alltid glad, när jag inte är arg. Det är väldigt sällan jag är sur, i alla fall inte längre än fem minuter.

7) Förutom böcker plöjer jag mig igenom serier, några av mina favoriter är Twin Peaks, X-files, Buffy, Battlestar Galactica och så den nya favoriten Mad men.

Alla som känner sig manade är härmed utmanade av mig att berätta saker om sig själva!

3 comments:

Jo said...

Missade du att du hade fått den av mig också? :)
Vi har ganska nyligen plöjt BSG, helt okej för att vara Sci Fi!

The Willow Fairy said...

Supervig - imponerad. Fast mest imponerad är jag av allat du hinner med - böcker stickning tv och allt annat som du gör. Har nyligen börjat på BSG, och den är ok även om min favorit i den genren nog är Stargate (i dess olika former)tätt följd av Firefly eller om Firefly kommer före. Firefly är mer genomtänkt på vissa sätt - rymden är vacuum och inget ljud kan höras i vacuum alltså kan explosioner inte låta utanför rymdskeppen. Men Stargate kombinerar SiFi med mitt intresse för arkeologi och gamla kulturer - svårt att välja.

Oj vilken lång kommentar detta blir. Kul att läsa lite mer om dig i vilket fall.

The Willow Fairy said...

Glömde ju säga när jag snackade tv-serier att Buffy liksom de flesta andra serier/filmer som involverar Vampyrer ochkså går hem här (undra när jag ska bli vuxen...)