Friday, December 11, 2009

En halsduk och många sjalar

Andreas ägde inte en endaste halsduk , helt otroligt tycker jag som har kanske 40 sjalar att välja mellan. Det tycker nog de flesta andra är rätt konstigt. 40 stycken liksom, vad ska jag med dom till? Inte konstigt alls säger jag, och fortsätter sticka några till. Och köpa. Jag kommer aldrig hem från en semester utan minst en sjal i bagaget.
Nu var det var inte mina sjalar jag skulle skriva om, utan Andreas nya halsduk. Den är stickad i ett fantastiskt mjukt garn som jag glömt vad det heter och tappat bort etiketterna till, men det kommer från broderi & garn och det gick åt 3 härvor. Mosstickning hela vägen och så några knappar på det och vips har man en skitsnygg, varm och gosig halsduk!

5 comments:

silveropulver said...

Å vad fin! Skulle vilja ha en likadan själv!

Dödergök said...

Snyggt! Väldigt super skitsnyggt till och med. Just en sån har jag haft i huvudet i flera veckor.

Min man äger en halsduk som han aldrig använder, väldigt skumt det där, jag vill ju också bara ha fler och fler.

Emelie said...

Jättefint! Är det det den där nya supermjuka alpacan från Viking garn?
Och du förresten, du ska inte på Dreamknit i februari eller mars eller när det nu var?

Sanna said...

Vilken drömsk blick han har... Vad ser han i fjärran? En mås? Ack nej, en sjal i vinden! ^^

Beverline-le-chameau said...

Den var kjempefin den der altså! Min sambo har mange skjerf, men det er jeg som alltid ender opp med å bruke dem :) Bloggen din er forresten en av mine favoritter, koselig og inspirerende!