Saturday, September 5, 2009

Säg hej till Camilla och hennes ugglor

Det här är Camilla, en av mina bästa bästaste kompisar. Hon är lika förtjust i ugglor som jag, så vad passar då bättre som födelsedagspresent än ugglevantar? Extra kul är att Camilla växtfärgat garnet själv!

Jag har inte använt mig av något mönster, utan har fristylat fram vantarna med mina egna händer som mått. Både jag och Camilla har mini mini tummar, så jag visste att de skulle passa. Uggle-mönstret är samma som jag stickat i tröjan, dvs det här mönstret.

15 comments:

Dödergök said...

Så fina så fina! Jag måste ta mig i kragen med min egen uggletröja.

Emilia said...

Supersnygga - vilken schysst present!

silveropulver said...

Oj oj oj vad fina!!

Frugan said...

grymt snygga, ska nog ta och sticka ihop ett par själv nu till vintern =)

Maria said...

Charmiga vantar! Jättefina!

olle said...

Hihi, du är ju riktigt duktig. Hoppas jag inte var för dum förut, det var ju inte meningen.

Gullig blogg minst sagt :)

EvaP said...

Fina vantar, fina ugglor och fin kompis.

PetraO said...

Väldigt fina vantar - och fina bilder!

Ida said...

Vad fina dom var! Jag skulle vilja länka till dig från min blogg, är det ok?

knitbyme said...

Vill oxå göra såna nu. Vad duktig du är.

Tiger said...

Så djävla fina vantar!! Jag är grymt imponerad av alla som kan sticka. När jag försöker blir det bara trassel med två pinnar, typ.

Kamilla said...

Jag heter också Kamilla och jag vill också ha så fina vantar! :)

ANNEPÅLANDET said...

Så flotte bilder! Og fine votter!

Loppan Lorum said...

Jättefina vantar! Inte utan att jag längtar till kallare väder så man får dra på sig sin uggletröja och sticka sig ett par ute på balkongen.

Camilla said...

Lustigt att hitta bilder på sig själv på nätet! Tur att de togs dagen innan festen, då hade jag nämligen tuppkam som vi sen blev tvugna att använda smör för att ta ut dagen efter... det tog några tvättar med diskmedel innan håret såg ut som det skulle igen. Vantarna fick jag iaf användning för redan första dagen när jag kom tillbaka hem till skattungbyn. Hösten är kommen. Riktigt fin present från en mycket fin vän. Tack!