Tuesday, December 2, 2008

Nu har helgen vecka 48 tagit slut

Två röda stickningar som passar den här årstiden är påbörjade, förhoppningsvis är de klara till julhelgen. Den stora röda högen ska bli en swallowtail shawl (ja, en till faktiskt. den tredje swallowtail jag gör), och den lite mindre högen ska bli en mössa, en helt vanlig ribbstickad sådan.

Jag testar att sticka pärlor isället för "nupps" på swallowtail, och det blir fint! jag önskar bara att pärlorna kunde hålla sig lite bättre på plats, de bara glider omkring på maskorna. Någon som har nåt tips för att få dem att stanna där de ska va?

En sak till: Laminaria är färdig! Det trodde jag aldrig att den skulle bli. Den är färdigblockad och redo för fotosession, som sker när jag har tid att gå ut i dagsljus.

4 comments:

Samtal från min trädgård said...

Vilken röd färg! Den är ju hur julig som helst. Vilka fina saker du gör.

Hanna said...

Hej!
Vilka härliga färger. Kul att hitta fler i min egen ålder som stickar :)

/Hanna

Anonymous said...

Hej, ville bara säga att det finns en ny garnshop på nätet som heter http://www.muchis.se Välkommen in, Maria på Muchis

Dödergök said...

Åååå BobHund!
Vad glad jag blev nu.

Rött är fint oavsett om det är jul eller inte, jag tror att jag ska satsa mer på det. :)