Wednesday, September 17, 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad, av Anna!

Instruktioner:
Svara på alla frågor. Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dom i deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dej veta när du svarat på utmaningen.


1. Vilken mat äter du oftast?
Linssoppa/gryta. Alla gånger. Om man är vad man äter är jag gjord av baljväxter. Men det är ju så billigt, och nyttigt... och gott. De första 30000ggr iaf...

2. När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av ?
Jag hjälper till, och förbannar könsordningen som gör att alla tjejer genast reser sig för att duka av, medans männen sitter kvar och diskuterar i lugn och ro. Jag vill gärna tro att min rätt så medvetna bekantskapskrets är lite bättre än så, men jag är tveksam.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Vid mitt skrivbord i sovrummet. Jag har en ergonomisk skrivbordsstol som jag aldrig utnyttjar till fullo, utan sitter helt fel i.

4. Köper du ofta Triss?
Nej, jag tror att jag köpt en eller två trisslotter under hela mitt liv. Jag vinner aldrig sådana saker ändå, får tro på tur i kärlek istället (läs- gifta mig rikt).

5. Vilket land/stad har varit din bästa semester?
Kina är det intressantaste (och läskigaste) landet jag varit i, men bästa semestern kan jag inte svara på.

6. Vilken TV kanal tittar du mest på?
Skulle vilja svara kulturprogram på ettan och tvåan, men ärligt talat så slökollar jag mest på trean och femman när jag ser på tv. Jag ser dock oftare på film än på tv, det kanske ger några kulturpoäng?

Jag utmanar de som läser min blogg och som känner att det vore kul att svara på lite frågor!

No comments: