Tuesday, January 22, 2008

Thermal

Såhär långt har jag kommit på thermal än så länge. Det är en rolig stickning, även om det går ganska långsamt. Resåren missuppfattade jag, den skulle vara vriden, men det är den inte. Orka repa upp för en sån liten grej tänker jag, så det får vara som det är.

Garnet jag använder är Teetee elegant från Garnhärvan i färgen oliv. Jag stickar med två trådar på stickor 3mm.


Dagens läskiga: jag skulle åka till gymmet (ja, det är läskigt i sig, men inte så läskigt), men det gick inte. Hela stampen är avspärrad pga av bombhot! Vad är det för värld vi lever i?

3 comments:

Dödergök said...

Åååå vad fint det blir! Jag vill också sticka den och jag har funderat på det där garnet. Hur mycket garn går åt till din tröja? Är det drygt att sticka med dubbelt garn eller vänjer man sig snabbt? Tusen frågor blev det här visst... :)

Clara said...

jag stickar minsta modellen, då går det åt ca 300g, dvs 6 härvor. Jag tyckte det var lite drygt med dubbelgarn, så jag testade att göra ett nystan av två härvor. Det funkar sådär. Ibland går det finfint, ibland är den ena tråden längre än den andra.

Thepas said...

En sockblockare tror jag är en sån där trä- (eller plast antar jag) grej som man trär upp sockor på så de blockas till en fin socka. Typ. De är fotformade... typ. Äh, här finns en bild:

http://wendyknits.info/v/Album/
Jan2008/Sock+012008.jpg.html

(länken är bruten för det brukar inte gå att lägga i så långa rader)