Wednesday, August 22, 2007

jag lägger upp lite bilder på sjalen ändå

Nu är det så här att jag fortfarande inte fått till några bra bilder. Det går inte. Men nu lägger jag upp två i alla fall, de som är bäst av de dåliga. Jag tror att det är för att jag är så nöjd med sjalen som det inte går att få några bra bilder. Bilderna gör den inte rättvisa helt enkelt!

Jag hoppas att ni ser mönstret någorlunda. Ni ser förmodlig en också hur stor den är, den räcker mig ända till knäna! Det gick åt ca 205g av drops alpaca.

Och ja, jag är super duper jätte jättenöjd!

3 comments:

Anonymous said...

Den kan du verkligen var nöjd med. Ser jättebra ut. Återigen grips jag av villha det mönstret begär. Kan du tipsa om vr du fått tag på det.?
Du har säkert gjort det tidigare men just nu hinner jag inte leta. Ha en bra dag.

Dödergök said...

Å vad fin den är! Helt underbar sjal på alla sätt och vis, jag förstår att du är toknöjd! :)

Clara said...

Eva: jag svarar här, för vad jag har förstått så har du ingen blogg.
Mönstret är köpt i Danmark, och heter "Nordisk sjal model 262". Dödergök har letat på internet efter det, och jag tror att hon hittade det om jag minns rätt. Det är på danska, men väldigt lätt att förstå (mest diagram).

Tack Dödergök för dina ord!