Wednesday, July 11, 2007

430 maskor är många maskor....

Puh, 430 maskor är en pärs. Och då har jag inte ens börjat sticka dem än... Vad är det jag gett mig in på?

Just nu kan jag i alla fall inte sticka, för antagningsbeskeden till universitetet är här. Jag kom in där jag ville, och det gör mig helt snurrig och uppspelt. Min första termin på universitetet närmar sig!
Det är inget livsavgörande, bara en 30poängs kurs (före detta 20p är numera 30p. Alltså en termin), men jag är glad. Historia är det jag ska läsa, om någon undrar.

Det jag framförallt ska koncentrera mig på i höst är att inte vara duktig. Lite vidbränd är jag, och eftersom jag upptäckt det i tid ska jag förhoppningsvis inte bli utbränd. Diagnos Duktig, eller duktig flicka syndromet. Då är det svårt att ta det lugnt.

3 comments:

Dödergök said...

Jag var också duktig när jag var ung, men det har avtagit lite med åren och det är faktiskt skönt. Grattis till att du kom in! :)

Anonymous said...

Kul att du kommit in på din kurs!

Det är svårt det där att öva på att inte vara duktig tycker jag. Jag kämpar också med det, med varierande resultat. Ville mest säga att jag är impad av din insikt om dig själv! Det kan vara väldigt svårt att ta ett steg åt sidan och tilllåta sig själv att känna efter och utvärdera när livet snurrar på i rasande takt.

Visst är det svårt att låta bli att vara "duktig", men genom insikten tror jag att du tagit ett stort steg åt rätt håll! :)

Grattis och lycka till!

garnlek said...

Grattis ClaraSofia till att du kom in på kursen! Kul att du anmälde dig till Handarbeta också! Stickandet är en bra meditativ balans till akademin och duktigheten.