Friday, June 15, 2007

Lite om mig

Ska man skriva saker om sig själv när man startat en blogg? När jag läser andra bloggar blir jag alltid nyfiken på vem personen bakom bloggen är, men jag förstår till fullo om man vill vara anonym. Eftersom min blogg inte är ämnad att vara personlig på det sätt att jag skriver om intima saker/relationer ser jag inga problem med att berätta vem jag är.

Clara heter jag, jag är 19år och bor i Göteborg tillsammans med min pappa. En bild på mig ser ni till höger. Om någon undrar över addressen litenclara så anspelar detta inte på min ringa ålder utan på att jag enbart når 151cm över marken.

För ca 2 veckor sedan gick jag ut Stenebyskolans ettåriga textillinje. Det var ett mycket lärorikt år, och jag kan varmt rekomendera andra att gå där! Det har vissterligen bara gått en kort tid sen jag slutade där, men jag saknar redan den direkta respons man får på allt man gör som jag fick under mitt år där. Så, eftersom jag för ca ett halvår sedan upptäckte att det finns bloggar om stickning, och sedan dess varit en trogen läsare till ett flertal bloggar av detta slag, kunde jag naturligtvis inte låta bli att skaffa en egen.
Då jag inte har många stickintresserade kompisar i min närhet (bara en faktiskt) känns det ännu viktigare för mig att på något sätt få kontakt med andra stickerskor, och med mina gamla klasskompisar från Steneby. Jag hoppas att min blogg ska fungera på detta sätt!

Om det nu skulle vara så att jag inte får några läsare alls är detta inlägg förgäves, men det gör mig inte mycket. Bloggen är också för mig ett sätt att hålla ordning på mina stickningar. Ett komplement till min egen hjärna, som jag tidigare skrivit.

2 comments:

Anonymous said...

Sund inställning du har. Bloggen skriver jag för att få ut mina egna tankar och funderingar.
Vill någon läsa så är det fritt att göra det. Sedan är det ju bonus och jätte kul om dom vill ge sig till känna och skriva en liten kommentar.
Har fått den uppfattningen att det är flera som bara läser. Må gott

stickterapi said...

Jag har precis skaffat mig en blogg, och jag har inte många års erfarenhet inom slöjd på nacken, så jag känner mig verkligen som en rookie. Det är alltså fint att även du som bloggat så länge också börjat någonstans :)